Reklama na YouTube- dlaczego jest tak ważna?

YouTube to obecnie najpopularniejszy serwis, który umożliwia publikowanie treści w formie wideo. Szacuje się, że z platformy korzysta ponad dwa miliardy użytkowników. Dzięki niesamowitym zasięgom YouTube pozwala na dotarcie do dużej ilości subskrybentów. To daje szanse na wypromowanie swojej firmy.

Rodzaje reklam na YouTube

YouTube proponuje reklamodawcom korzystanie z kilku rodzajów. Są to:

  1. nakładki reklamowe – wyświetlane użytkownikowi podczas oglądania filmu w formie graficznej lub tekstowej
  2. Reklama In-Stream – wyświetlana bez możliwości pominięcia przez 15-30 sekund
  3. reklamy displayowe – bannery wyświetlane pod filmem lub po jego prawej stronie
  4. Bumper Ads
  5. karty sponsorowane –najczęściej prezentują produkty związane z filmem  umożliwiając widzowi rozwinięcie karty prowadzącej do strony produktu

Jak stworzyć własną reklamę wideo?

Pierwszym krokiem powinno być określenie koncepcji, pomysłu , przekazu prezentowanego w reklamie. Do precyzyjnego określenia swoich celów przyda się scenariusz. Warto przedstawić ogólne informacje o firmie, wprowadzenie produktu czy usługi, którą chcemy wypromować. W reklamie ważną rolę odgrywa otoczenie- miejsce nagrywania filmu promocyjnego powinno być schludne i realistyczne.

Koszt reklamy

Różne rodzaje formatów reklamowych to różnorodne modele płacenia za reklamę.  Cost Per View (CPV) – w tym modelu płaci się za każde wyświetlenie reklamy w całości. Niekiedy zastosowanie znajduje format Cost Per Mile czyli za każdy tysiąc wyświetleń. W przypadku reklam ,z którymi widz wchodzi w interakcje stosuje się model CPI (Cost per Interaction to opłata za każde kliknięcie skutkujące przekierowaniem.

Zalety reklamy na YouTube

Przede wszystkim znaczenie ma zasięg. Platforma umożliwia dotarcie nie tylko do obecnych klientów, ale i tych, którzy w przyszłości się mogą się nimi stać. Drugą ważną cechą jest precyzyjne określenie grup docelowych wyróżnionych na podstawie kryteriów demograficznych czy zainteresowań. Po trzecie taka reklama jest przystępna cenowo, a reklama pominięta nie wymaga opłacania jej. I na koniec możliwość zmierzenia postępów, co jest kluczowe w strategii marketingowej marki.

 

No Comments, Be The First!

Your email address will not be published.